Nathalie D'Alessandro
5 april 2013 17:00
door Nathalie D'Alessandro
Categorie:
MKB-nieuws

Meer klanten en omzet door personaliseren van het product!

Personalisatie product

Als “online” ondernemer in de Travel branche kom ik allerlei zaken tegen. De website (optimaliseren), advertising, Social Media, Betalingsverkeer, after sales, klantcontact, etc.

Op het Bedrijven Blog zijn er op de gebieden marketing en website voldoende specialisten actief. Daarom deel ik in mijn posts ervaringen en cases waarvan SWS Sailing als travel-website heeft geleerd. In deze eerste bijdrage een case met “personaliseren” van je product.
Omdat niet iedereen in een grote groep reist of precies weet wat hij of zij wil, ontstond het idee om thema cruises te gaan organiseren. Hieronder de uitgangspunten, insteek en uitvoering van deze case.

De CASE: personalisatie product door Thema Reizen

De gemiddelde vakantieganger wil niet meer alleen op z’n rug in het brandende zand liggen. Maatschappelijke ontwikkelingen leiden tot tal van veranderingen. Zo ook in reisland. De spanning van abseilen en survivallen is wel voorbij. Reizigers zoeken naar een aanvulling op hun vakantie. Ze combineren hun welverdiende verlof met een passie en hobby, terwijl anderen liever in zichzelf investeren of zelfs aan hun relatie werken.

Tijd voor persoonlijk contact met vrienden en familie is er bijna niet meer bij. De communicatie op kantoor gaat via email en thuis gaan we gewoon verder op What’s App en de chat van Facebook. Herkent u het een beetje? Of bent u nog van de oude stempel? Wat zou ik soms graag terug gaan naar die goeie oude tijd met volop menselijke gezelligheid… Maar hoe krijg je dat tegenwoordig nog voor elkaar? Je wordt gedwongen mee te doen met apps, ipads, iphones en wie weet wat nog meer allemaal…

Als we dit achter ons kunnen laten en daarnaast met de dingen bezig zijn die we het liefst doen, komen we optimaal tot rust. Het idee was geboren… Thema Cruises… bijvoorbeeld de YOGA Cruise.

thema reizen cruise yoga

Thema Cruises: Yoga

USP: Op reis met jouw hobby

Bezig zijn met jouw favoriete dingen en genieten van echt ongestoord sociaal contact
Slechts op vakantie beleef je weer momenten waarop je terugkeert naar echt sociaal contact met anderen. Het is heerlijk om ervaringen ‘live’ te delen en daar ongestoord van te kunnen genieten. Daarom doe ik ook al zolang dit werk denk ik. Een andere verklaring kan ik er nog steeds niet voor vinden. Want de marges in de reiswereld zijn klein, dus een vetpot zal het nooit worden. Ja, ik houd inderdaad van mijn werk en wil het mijn gasten graag naar de zin maken en ik denk er veel over na hoe ik dat kan doen.


De passies in ons leven
Tijdens de themavakanties die ik organiseer krijg je een versterkend effect door elkaar te enthousiasmeren en samen met gelijkgestemden bezig te zijn met je passie of hobby. Dat leidt tot mooie resultaten en is nog leuker dan een “gewone” vakantie. De wensen die ik voor thema’s om me heen hoor zijn enorm divers. Yoga, mindfullness, zingen, meditatie, koken, persoonlijke ontwikkeling, fotografie en zo verder. Hierop zijn wij gaan voortborduren en ontstonden de Thema Cruises

Persoonlijkheid is mijn motto
Ik span me altijd in om bij elk thema een passend deskundig begeleider te vinden. Iemand waar ik me persoonlijk plezierig bij voel. Dat vind ik belangrijk. Wat ik zelf fijn vind, zullen anderen toch ook fijn vinden is mijn motto. Ga daar dus vanuit als je gaat bedenken hoe je jouw product persoonlijk kan maken. Mijn themacruises zijn eigenlijk allemaal ontstaan uit mijn eigen netwerk, persoonlijke interesse of de belangstelling van vrienden.

Hogere ROI door personalisatie product: Succes van de Thema cruises

Met de insteek en uitvoering zoals ik hierboven omschreven heb, zijn de Thema Cruises een groot succes geworden. Het zijn inmiddels jaarlijks terugkerende toppers waarop enorm goed gereageerd wordt.
Social media spelen hierin een grote rol. Met name door het “sharen” wat de reizigers doen omdat ze een fijne persoonlijke ervaring hebben. Door deze grote sociale viraliteit ontdekte ik een extra plus die door de personalisatie van ons product, de reis / cruise, ontstaan is.

Alles over de Thema Reizen en Cruises is op de website te lezen zodat je de exacte uitvoering van deze case kan zien.

Als jullie naar aanleiding van deze case nog vragen hebben, stel ze dan hieronder of neem “persoonlijk” contact op.

Reacties