Hans van Schip
3 mei 2013 11:35
door Hans van Schip
Categorie:
Marketing

Hoe ziet online winkelen in 2020 er uit?

Shopping2020

Hoe winkelt de consument online naar producten en diensten in het jaar 2020? Die vraag willen samenwerkende brancheorganisaties gaan beantwoorden in het onderzoeksprogramma Shopping2020.

Wat is het doel van Shopping2020?

Met Shopping2020 wil men ondernemers handvatten geven om met veranderend consumentengedrag om te gaan. In Shopping2020 werken onder meer ANVR, BOVAG, CBW-MITEX, MODINT, NUVO, UNETO-VNI, Verbond van Verzekeraars en Thuiswinkel.org samen aan een visie op online winkelen in 2020.

Zo maakte Thuiswinkel.org vandaag bekend middels een bericht aan de redactie van Bedrijven Blog Nederland.
Voor alle ondernemers die producten of diensten verkopen aan consumenten geldt de uitdaging om nieuwe technieken in de bestaande bedrijfsprocessen betreffende het online winkelen te incorporeren. Ook hebben zij de behoefte gemeen om hun onderneming te laten groeien in een context met sociaaleconomische veranderingen en wijzigend consumentengedrag. De ontwikkelingen op het gebied van online winkelen vragen om een toekomstvisie, volgens Thuiswinkel.org.

Toekomst vraagt veel van (online) ondernemerschap

Ook VNO-NCW constateert dat dit grote ontwikkelingen zijn die om een visie vragen. Voorzitter Bernard Wientjes en lid van de Commissie van Aanbeveling van Shopping2020: “Het huidige economische klimaat en de online toekomst vraagt veel van ondernemers. Van dit ambitieuze programma verwacht ik dan ook praktische handvatten voor ondernemers, actieplannen vanuit de branches en beleidssuggesties ten behoeve van de politiek.”

thuiswinkel.org en Shopping2020

samenwerkende brancheverenigingen: Thuiswinkel.org

Unieke samenwerking in Shopping2020

Het onderzoeksprogramma Shopping2020 is een samenwerking van brancheverenigingen en bedrijven uit verschillende sectoren. Ed Nijpels, voorzitter van Thuiswinkel.org en voorzitter van de Commissie van Aanbeveling van Shopping2020, is van mening dat de kracht van het onderzoeksproject zit in de samenwerking tussen de branches en bedrijven:

“De ontwikkelingen op het gebied van het online verkopen van producten en diensten aan consumenten in Nederland stijgen boven de individuele branches uit. Ik ben daarom blij met deze unieke samenwerking die ondernemend Nederland sterker zal maken.” Branches en bedrijven zijn welkom om zich bij Shopping2020 aan te sluiten.

Shopping Tomorrow! Dat is Shopping2020

De start van Shopping2020 is tijdens het congres “Shopping Tomorrow” op 13 juni op Nyenrode Business Universiteit en staat open voor deelnemers aan en geïnteresseerden in het onderzoeksproject. Bekende ondernemers delen daar hun visie en inspireren daarmee de honderdtachtig experts die meewerken aan het onderzoek. De onderzoeksresultaten worden gepresenteerd in het vroege voorjaar van 2014 tijdens het slotcongres “Shopping Together.

Wij houden u op het Bedrijven Blog Nederland op de hoogte aangaande dit evenement van de samenwerkende branche organisaties.

Reacties