Sander Wijdemans
19 juni 2020 13:12
door Sander Wijdemans
Categorie:
MKB-nieuws

Een freelance SEA specialist inschakelen: 3 belangrijke voordelen

Op korte termijn goede resultaten behalen in Google? Dat kan door gebruik te maken van SEA (search engine advertising) via Google Ads. Door op de juiste manier te adverteren in deze belangrijke zoekmachine zorg je ervoor dat jouw bedrijf opvalt tussen de organische zoekresultaten. Om kosten efficiënt te kunnen investeren in SEA en daadwerkelijk goede resultaten te behalen is echter een bepaalde expertise nodig.  Heb je zelf die expertise niet in huis? Ontdek dan waarom het inschakelen van een freelance SEA specialist een slimme en voordelige oplossing biedt!

De voordelen van een freelance SEA specialist

1.SEA is noodzakelijk om snel gevonden te worden

Wie online goed gevonden wil worden kan niet om Google heen. Om op een organische manier hoog te kunnen scoren in Google is echter langdurige inzet van Search Engine Optimalisation (SEO) nodig. Bovenaan in Google komen is een langdurig en tijdrovend traject. Om sneller gevonden te worden is het daarom slim om SEO te combineren met SEA: het inzetten van advertenties via Google Ads. Je advertenties worden gekoppeld aan relevante zoekwoorden, zodat potentiële klanten jouw advertentie zien als ze deze woorden intikken in de zoekmachine.

2.Meer rendement behalen

Je kunt er natuurlijk voor kiezen om zelf aan de slag te gaan met Google adverteren. Google Ads is echter een vrij complex programma. Om te voorkomen dat je te veel moet betalen voor een klik of vertoning of geen rendement uit je advertenties haalt, is uitgebreide kennis en ervaring met Google Ads onmisbaar. Je moet namelijk precies weten op welke zoektermen je gevonden wilt worden, welke termen je juist wil uitsluiten en waaraan een goede advertentie moet voldoen. Bovendien moet je de biedingsstrategie optimaliseren en de landingspagina’s zo inrichten dat je veel en goede conversies krijgt. Een SEA specialist weet precies hoe je dit voor elkaar kunt krijgen en kent de laatste trends en ontwikkelingen. Wil je met een zo klein mogelijk budget een zo groot mogelijk relevant bereik behalen? Dan heb je echt een SEA specialist nodig. De kosten van de specialist verdien je bovendien eenvoudig terug doordat je veel meer rendement uit je investering haalt.

3.Flexibel en specialistisch

Indien je binnen de organisatie geen SEA expert hebt doe je er dus goed aan om een specialist in te schakelen. In de meeste organisaties van kleine of middelgrote omvang is het echter niet nodig om een fulltime SEA specialist in dienst te hebben. Het inhuren van een freelancer is vaak de meest voordelige optie. Ondanks het wat hogere uurtarief bespaar je immers op tijd en kosten van werkplek en administratieve handelingen tot sociale lasten. Bovendien is een freelancer flexibel inzetbaar en werken ze als specialist bij tal van bedrijven, waardoor ze een brede kennis en ervaring hebben. Opgedane inzichten kunnen daardoor ook ingezet worden binnen jouw bedrijf. Ten slotte bind je met een freelance SEA specialist een expert met een ondernemersmentaliteit aan je organisatie: hierdoor heb je zelf geen omkijken meer naar het hele SEA proces!

Reacties