Hans van Schip
21 oktober 2014 11:01
door Hans van Schip
Categorie:
Marketing

Content Marketing trends voor 2015 in een duidelijke infographic!

Content Marketing trends voor 2015

Content Marketing is en blijft “hot” zolang content nog king is. Onder professionals binnen de Content Marketing is ook dit jaar een enquete gehouden en de benchmarks, budgetten en trends voor 2015 die hier uitkwamen zijn in een mooie infographic verzameld.

De enquete was een initiatief van Marketingprofs en het Content Marketing Institute. In totaal zijn de bevindingen van 1.820 B2B marketeers door hen ontvangen. Hieruit zijn een aantal benchmarks, de (te verwachten)budgetten en natuurlijk de Trends binnen Content Marketing voor het komende jaar gekomen. Deze zijn te zien in de infographic hieronder die ik jullie zeker niet wilde onthouden. Het is ook alweer 2 maanden geleden sinds mijn laatste Blog dus werd ook tijd 😉

Volgens de studie is het documenteren van jouw content strategie en je hieraan houden het grote geheim van Content Marketing succes. Ook blijkt dat marketeers steeds meer content creëren, maar ze nog steeds moeite hebben om de ROI te meten en te volgen, zeker als ze hun strategie niet documenteren.

Volledig in hun eigen stijl creëerden de mensen van Uberflip een infographic waarin ze een ​​aantal van de belangrijkste elementen benadrukken en je helpen om het 40 pagina’s tellende rapport wat gemakkelijker te verteren.

Belangrijkste Content Marketing punten uit het rapport

Het is een zeer uitgebreid rapport geworden, maar de belangrijkste en meest opvallende punten heb ik hieronder verzameld.

  • Als je een effectieve content marketeer wilt zijn moet je een gedocumenteerde ContentMarketing strategie hebben vastgelegd(dus niet alleen een verbale!)
  • 70% van de B2B marketeers creëren meer content dan een jaar geleden
  • Slechts 21% van de marketeers zegt dat ze succesvol zijn in het bijhouden van de ContentMarketing ROI
  • Binnen Content Marketing liet het gebruik van Infographics de grootste toename zien. Van 51% naar 62%!
  • LinkedIn is het populairste (en meest effectieve) Social Media kanaal voor B2B Marketing
  • Het zelf organiseren van offline events is de meest effectieve tactiek voor B2B-marketeers
  • Meer dan de helft van de B2B marketeers is van plan om hun Content Marketing budget in 2015 te verhogen

De Content Marketing trends 2015 infographic

B2B Content Marketing Trends for 2015

De Content Marketing trends Infographic is gemaakt door Uberflip

Wil je meer over Content en Content Marketing lezen, kijk dan in onze categorie Content
Succes met het vastleggen van jouw eigen Content Marketing strategie voor 2015 😉


Reacties