Sander Wijdemans
27 november 2020 12:01
door Sander Wijdemans
Categorie:
MKB-nieuws

Cloud telefonie: de oplossing voor jouw organisatie!

Tegenwoordig wordt vrijwel alle bedrijfsinformatie gedeeld via de cloud. We kunnen allemaal werken in de cloud, maar heb jij ook al weleens gehoord van cloud telefonie? Telefoneren via de cloud heeft de laatste jaren aan terrein gewonnen en wordt voor bedrijven langzaamaan de standaard. Cloud telefonie heeft dan ook een aantal grote voordelen tegenover het op traditionele wijze regelen van het zakelijke telefoonverkeer. Welke oplossingen telefoneren in de cloud biedt en hoe het precies in zijn werk gaat, lees je in onderstaand artikel.

3x voordelen van cloud telefonie voor jouw bedrijf Bedrijvenpagina

Cloud telefonie: wat is dat precies?

Cloud telefonie wordt ook wel ‘bellen via internet’ genoemd. De telefoonverbinding wordt via een internetverbinding tot stand gebracht en de beller wordt verbonden met een virtuele telefooncentrale in een datacentrum. Hier kan een persoonlijke telefonieomgeving op maat worden georganiseerd van waaruit alle telefonie naar een bedrijf toe wordt geregeld. Dit betekent dat het telefoonverkeer van jullie bedrijf dus niet langer door een fysiek persoon aan een balie hoeft te worden ontvangen. De telefooncentrale staat in dit geval op een server. Zo is jullie bedrijf altijd bereikbaar.

Deze oplossing biedt cloud telefonie voor jou

In de inleiding las je dat cloud telefonie een aantal grote voordelen heeft ten opzichte van het op traditionele wijze regelen van het telefoonverkeer rondom jullie bedrijf. Welke oplossing cloud telefonie biedt voor jou, lees je hieronder:

1. Altijd en overal bereikbaar

Wie telefoneert in de cloud, is niet gebonden aan een bepaalde locatie. Vergelijkbaar met het thuis werken op een laptop in de cloud, kan ook cloud telefonie worden uitgevoerd vanaf iedere locatie waar een internetconnectie is. Omdat het telefoonverkeer via een datacentrum wordt georganiseerd, ben je er bovendien van verzekert dat jouw telefoondiensten 24/7 operationeel zijn.

2. Verleg de verantwoordelijkheid

Er is niets vervelender dan een slechte verbinding of niet werkende telefoondienst. Als klanten jullie onderneming niet kunnen bereiken zal dit onprofessioneel overkomen en zul je direct omzet mislopen. Door over te schakelen op telefonie in de cloud verleg je de verantwoordelijkheid voor onderhoud aan het telefoonsysteem naar het telefoniebedrijf. Dit bedrijf zorgt automatisch voor een up-to-date telefoondienst.

3. Eén aanspreekpunt

Wie is er binnen jullie onderneming verantwoordelijk voor de telefoondiensten? Misschien werken jullie samen met verschillende partners en houden zich binnen het bedrijf meerdere mensen bezig met contacten voor probleemoplossing, onderhoudsbeurten en het financiële plaatje. Wie kiest voor cloud telefonie houdt het simpel: er is slechts één aanspreekpunt die alle telefonie gerelateerde zaken op zich neemt. Nog een interessant artikel voor jou: ICT diensten vergelijken, zo doe je dat!

Reacties